Quorn / Flinders Ranges

Bu yazı Adelaide’den Darwin’e Avustralya Outback Deneyimi isimli yazı dizisinin dördüncü yazısıdır. Bu diziye ait yazıların listesine buradan ulaşalabilirsiniz.

Bugün ilk uzun yolu yaptığımız gün oldu aslında. Zira bir önceki gün yalnızca Adelaide ve Barossa Valley arasında 60 km’ye yakın bir yol ile günü tamamlamıştık. Bugünse Barossa Valley’den yola çıkarak yol üzerinde Quorn’da duraklayıp, sonrasında Flinders Ranges’a kadar toplamda 500 km’ye yakın bir yol bizi bekliyordu.

Quorn, Güney Avustralya’ya bağlı Flinders Ranges bölgesinde ufak bir kasaba. Vikipedi’ye göre nüfusu 1068. Kasabaya girişimizde gerek yolda kimselerin olmaması gerekse binaların mimarileri bana daha çok Vahşi Batı filmlerinden aklımda kalan kasaba olgusunu anımsattı.

İlk durağımız, Quorn’da bulunan ziyaretçi merkezi oluyor. Tren istasyonunun yanındaki bu ufak ofise hem kasaba hakkında bilgi almak hem de bir sonraki asıl durağımız Flinders Ranges’da yapılabilecekler hakkında tavsiye almak için uğruyoruz. İstediklerimizi almamızın yanında bizim için önem taşıyacak bir uyarı daha alıyoruz bu arada. Stuart Highway üzerinde Glendambo ve Bon Bon arasında kalan bölüm iki gün sonra bir hafta boyunca 08.00 – 14.00 arasında kapatılacakmış Güvenlik Bakanlığı tarafından. Woomera bölgesi yasaklı alan olarak geçiyor. Daha çok uydu fırlatmalarından, silah testlerine kadar çeşitli segmentlerde testlerin yapıldığı bölge. Otoyol ise bu bölgenin içerisinden geçtiğinden herhangi bir test sırasında oluşabilecek zararları engellemek adına yol belli dönemlerde kapatılıyormuş. Bu bilgiyi öğrenmemiz bizim gezi planlarımızda birazcık değişikliğe gitmemize sebep oluyor. İşin sonunda görünen Flinders Ranges’da iki gün yerine bir gün kalacağımız.

Öğle yemeğini hızlıca aradan çıkartıp ziyaretçi merkeziden aldığımız kahve dükkanı tavsiyesine uyarak Quorn Cafe’ye gidiyoruz. Zaten şimdiye dek kasabada gördüğümüz ikinci kahve dükkanı. Kahvelerinin güzel olduğunu söyleyebilirim. Özellikle gezinin sonrasında karşılaşacağımız kahveleri baz alınca Melbourne kalitesine yakın olduğunu bile iddia edebilirim.

Ayrıca Quorn’dan ayrılmadan önce yaptığım en iyi şeyin kendime bir şapka ve yüz koruyucu sineklik almak olduğunu düşünüyorum. Zira sineklik direk bu bölgede olmasa dahi özellikle Uluru ve sonrasında hayat kurtarıcı bir ekipman. Eğer bu bölgelere ziyaret düşünüyorsanız kesinlikle bir tane edinmeniz gerekiyor. Gezi sırasında kafanızda sineklik ile dolaştığınızda ilginç görüntüler ortaya çıkmıyor değil tabi ancak kesinlikle kullanmaya değer. Sinekliğimin üzerinde abartısız 25 sinek ile birlikte yürüyüş yaptığımı hatırlıyorum.

Tekrar yola koyulup Flinders Ranges’a geçerek günün ilk ve tek doğa yürüyüşü olan Arkaroo Rock’a uğruyoruz. Zorluk derecesi ‘moderate’ olarak gösterilen 3 km’lik parkurda Arkaroo Rock üzerindeki 5000 yıllık olduğu tahmin edilen Aborjin Kaya Boyamaları örneklerini görme fırsatı yakalıyoruz. Ayrıca yürüyüş boyunca unutamadığım diğer bir detay ise karıncaların çok sayıda olup bacaklarımıza tırmanarak bizleri ısırmalarıydı. Bir noktadan sonra epey rahatsız edici oluyorlar.

Yolda ufak bir kanguru sürüsü ile karşılaşıyoruz. Yoldan geçen araçlara aldırmadan bir anda yola zıplamaları dışında kimseye pek bir zararları olduğunu düşünmüyorum.

Günü karavan parklardan birinde sonlandırıp yarınki yolculuk için dinlenmeye çekiliyoruz. Yol şartlarından ötürü ertesi gün sadece bir yürüyüş parkurunu tamamlayıp geceyi Woomera’da geçirmeyi uygun buluyoruz.

Gece beklemediğim derecede soğuk geçiyor. Bir ara sanırım soğuktan uyanıp ayaklarımı hissetmediğimi düşünmeye başlamıştım. Genel olarak sıcak geçmesini beklediğimiz gezinin ilk iki gününün bu derece soğuk olması yanımda yeterli sayıda kışlık kıyafet olmamasından dolayı hafif tedirginlik yaratsa dahi sonrasında çöllere yapılacak yolculuk bunu hızlı unutturuyor.

Ertesi gün Flinders Ranges’da sadece Wangara Lookout yürüyüş parkurunu tamamlıyoruz. Lookout’a çıkış gerek hava sıcaklığı gerekse parkurun zorluğu nedeniyle bazı noktalarda bunaltmasına rağmen sonunda ulaşılan manzara tüm bu yapılan yolculuğa değdiğinin açık kanıtı oluyor bizim için. Flinders Ranges’a yukarıdan bakmak, o doğal güzelliği ve inanılmaz coğrafyayı izlemek dinlendiriyor insanı.

Yolun sonunda öğle yemeği ile Flinders Ranges’e veda ederek Woomera’ya doğru yola çıkıyoruz arkamızda yine daha gezilip görülecek bir çok yer bırakarak. Sanırım gezinin benim için genel özeti bu olsa gerek. Bir sonraki ziyaret için elde çok fazla lokasyon birikti gezilip görülmesi gereken.