Kings Canyon / Watarrka National Park

Bu yazı Adelaide’den Darwin’e Avustralya Outback Deneyimi isimli yazı dizisinin yedinci yazısıdır. Bu diziye ait yazıların listesine buradan ulaşalabilirsiniz.

Bugünu tamamen yola ayırmayı göze almıştık. Ortalama 780 km üzerinde yol gideceğimizden yola yine sabah erken çıkıp, 05.30 civarı Coober Pedy’den ayrılıyoruz. Bir sonraki durağımız Kings Canyon olacak. Tabi bu yolculuk sırasında eyalet değiştirip Güney Avustralya(SA)’dan Kuzey Bölgesi(NT)’ne geçiyoruz. Daha önceden edindiğimiz bilgilerde SA’den NT’ye herhangi bir şekilde sebze ve meyve sokmanın yasak olduğu ve araçların sırf bu sebeple kontrol edildiği yönündeydi. Bu nedenden ötürü arabadaki tüm meyve ve sebze stoklarını sınırı gecmeden önce tükettik. Ancak sınırı geçtikten sonra öğreniyoruz ki bu uygulama sadece NT’den SA’e geçerken geçerliymiş. Sebebinin ise SA’deki doğayı ve şarap üretimi yapan bölgeleri özellikle sineklerden korumak icin olduğunu söylüyor sınırı geçtikten sonra uğradığımız benzinci. Henüz varmadan bir kez daha NT’nin sineklerinin namını duymuş oluyoruz böylelikle.

Yeri gelmişken eyaletler arası saat farkından bahsetmeden geçemeyeceğim. Her eyalet kendi saat dilimini seçebiliyor. Kimisi yaz saati uygulamasına dahilken kimisi değil. Bu sebeple aynı boylamda olmalarına rağmen SA ile NT arasında 1 saat fark var. Ben artık kol saatimi değiştirmeye üşendiğimden bugünden itibaren Darwin’e kadar olan yolculukta kol saatimdeki vakti hep 1 saat geriye hesaplayarak söyledim soranlara. Eyaletler arası saat farkı durumu New South Wales’den Queensland’e geçerken de yaşanıyor. Aynı şekilde Victoria ve South Australia da birbirinden farklı saat dilimleri kullanıyorlar her ne kadar sınır komşusu olsalar dahi.

Yaklaşık 10 saatlik yolculuk sonrası Kings Canyon’a vardık. Hava sıcaklığı 40 derece civarında oldugundan güvenlik ve sağlık gerekçesiyle kanyonun etrafını dolaşan ana yürüyüş parkuru kapalı. Yol yorgunluğumuz da olduğundan bugün sadece kısa olan Kings Creek Walk’u tamamlıyoruz bir iki turist kafilesi ile birlikte. Sonrasında kamp alanına geçip kalan vakitte dinlenmeye çekiliyoruz. Kamp alanı içerisinde güneşin batışının seyredilebileceği bir nokta mevcuttu. Fakat günlük notlarımı toparlama işiyle uğraşmaktan oraya gitmeyi unuttuğumu sonradan farkettim.

Kamp alanında akşam yemeği öncesi diğer farkettiğimiz husus ise karavanı park ettiğimiz alanın karınca dolu olması ve aşırı saldırgan olmaları nedeniyle aracın yanında beklediğimiz her saniye ayaklarımıza tırmanıp bizleri ısırıyor oluşlarıydı. Bu sebeple karavanın yerini akşam vakti değiştirmek zorunda kaldık. Karıncalar sebebiyle gezinin geri kalanında da aracın yerini sıklıkla değiştirmek zorunda kaldım açıkçası. Buradaki karınca türleri gerçekten bir farklı.

Çok sıcak bir gecenin ardından esas kanyon yürüyüş parkurunu yapmak üzere kamp alanında erken vakitte ayrılıyoruz. Diğer türlü özellikle öğle vakti ve sonrasında bu yürüyüşü yapmak sıcaklık ve güneş sebebiyle çok tehlikeli insan sağlığı açısından.

Kings Canyon Rim Walk yaklaşık 6 km uzunluğa sahip. Ancak kanyon üzerine tırmanış ve iniş barındırdığından oldukça vakit alıcı bir eylem. Yürüyüşün başında bizi 500 steps/basamak karşılıyor. Herkesin yüzündeki gülümseme merdivenleri tırmanmaya devam ettikçe daha çok yerini biraz yorgunluk ve bunalmışlığa bırakıyor. Ancak merdivenleri çıktıkça tüm bu bölgenin bir zamanlar sular altında olduğunu bilmek inanılmaz gelmeye başlıyor. Manzaralar ise büyüleyici.

Parkur üzerinde bir çok noktada farklı türde sürüngenler ile karşılaşıyoruz. Normal hayatta görmekten çok uzak olacağımız türde canlılar ile bu yolculuk boyunca çokça münasebetimiz olacak gibi gözüküyor.

Kanyon yürüyüşü yapmak epey eğlenceli. Kanyon üzerinde bir çok nefes kesici nokta var.

Parkuru tamamladıktan sonra Kings Canyon’a veda ediyoruz, yol üzerinde Kathleen Springs yürüyüş parkuruna uğrayarak elbette. Parkur sonunda su görmek özellikle bu kuru coğrafyada hayli anlamlı. Ayrıca kırmızı ve kurak bir bölgede suyun varlığı ile birlikte nasıl canlılığın geldiğini etrafındaki yeşillik ile gösteriyor bize doğa.

Önümüzdeki iki günün durağı ise Uluru.